Jajah, juba läheb lahti. Lugesin ÕL-st pealkirja “Mis on Katrin Siska lemmikrinnad?”. Tegelikult olid muidugi lemmikrannad.

Magamatusest tönts silm. Vihm oli öösel nii raju, et vähkresin umbes viiest saadik unetult, ehkki olime isandaga end vägevate remondivollidena tõestanud ja seega rampväsinud. Lapsed said läbi häda paariks päevaks vanavanematega suvilasse saadetud. Olude sunnil – ka teine neist alustab kooliteed – tuleb kolmetoalises korteris meie ja nende tuba ära vahetada, sest nende omasse ei mahu kaks koolilauda. Tapeedipoodide valik ajas muidugi ulguma. St. Skandinaavia tapeedisalongi võimistandongi valik oli väga kena, paraku maksid kõik mulle meeldinud tapeedid vähemalt 500 krooni rull (ei suuda ma ikka veel eurodes mõelda). Sestap siis taktikaline viga, et käisime odavas tapeedipoes koos lastega . Ning ongi pirukas käes: tuleb seina panna KASSIDEGA tapeet. Tegelikult nõuti algul mingeid kirevase hiiglaslikke kassikleepse seinale, nõustusin hambaid krigistades nendega. Aga teisest saalist avastati lausa kassidega tapeet ja no mis mul üle jäi. Tuli tõdeda, et kriiskavalt helesinine ja DELFIINIDEGA olnuks veel oluliselt hullem. See kassindus on ikka võrdlemisi diskreetne. Ja bordüürist siiski pääsesin. Üle minu laiba saate te oma kassibordüüri!

Nojah, aga Bauhofis, mis oma laialdast ja trendikat tapeedivalikut kiitis ja kuhu me OMA toa tapeedi ostmiseks suundusime, tahtsin ma jälestusest ulguma hakata. Puhas tapeediporr! Bütsantslikud arabeskid, hiiglaslikud lillelärakad! Kesse-kusse neid paneb, mh? Ja oma koleduses veel nii kallid ka. Olin juba käega löömas ning järjekordset peaaegu valget tapeeti ära ostmas, nagu mul kahes kodus juba olnud on, aga siis läksime üle tee teise ehituspoodi ja leidsin oma tapeediarguse kohta juba õite söaka siniste triipudega tapeedi. Sest triibumõtted on Triibikul ikka vahel olnud. No sellises Põhjamaade maakodu stiilis kerge triibu mõtted. Sest korvtool on ju olemas ja selle sarja Ikea lambivarjud  ka. Ühesõnaga, kerge romantika vahelduseks.

Saab siis imet näha, kas me oma ehituspati ehitatud viltuste seintega majas saame need triibud püsti aetud või ei. Aga eilne toatühjendamise ning uste kratsimise ja pahteldamise sessioon oli üsnagi tõhus ja pakkus ka rahuldust. Samal ajal kuulasime raadiost saadet jänestest. Täna siis miinimumprogrammis operatsioon “uste värvimine”, maksimumprogrammis ka tapeetimisega vähemalt alustamine. Huvitav, kas hommikupoole värvitud ust tohib õhta juba uuesti värvida?

11 kommentaari

Filed under Uncategorized

11 responses to “

  1. Mulle tuleb Sinu juttu lugedes selline remonditegemise isu peale et…..
    Ma kunagi käisin Mustris, kus on ka hea tapeedivalik. Seal on hinnad seinast seina, paraku on seda odavamat klassi üsna raske seina saada:) Tapeedipanemisega seostuvad mul armsad lapsepõlvemälestused, sest me emaga olime koos üks hea tapeeditandem:) Isegi torude ja radiaarori taha saime tapeedi laitmaltut pandud:) Nüüd on tapeedipanek üks väheseid ehitusalaseid tegevusi, milles mina oma meest õpetan.
    Ja ma ilhtsalt IGAKS JUHUKS ütlen (omal kurvad kogemused), küllap te kogenud tapeedipanijatena seda teate ka, aga palav suvi ju, et ärge siis akent lahti tehke, kui tapeet värskelt pandud saab:) Ma ise tean seda küll, aga ikka olen ära unustanud.

  2. Jah, ma Mustrisse ei hakanud minemagi, et end mitte kurvastada. Kuigi jah, kui ikka väga isu oleks, saaks ju kasvõi ühe seina mingi imearmsa tapeediga tapeeditud. Aga las siis olla nii. Liiga buduaarlikuks kah ei taha teha.
    See aknavärk on õnneks jah väheseid asju, mida ma tean. Mul on kuidagiviisi õnnestunud nii välja vedada, et ma pole pidanud tapeeti panema. Mööblit olen küll värvinud ja seinu. Aga mu isa meenutab senini, kuidas Tarmo ja me kallis sõber V. meie Tartu kodus tapeeti seina panid ja ise samal ajal täiest kõrist laulsid. Ma kuulsin seda ka, huvitav, mida ma siis ise tegin samal ajal? Ilmselt värvisin kappi siniseks.

  3. P.S. Meil oleks sind, Krentu, siis küll torudetaguseks tööjuhatajaks vaja. Mõtlen juba ammu õudusega, kuidas me tapeedi sinna topitud saame…

  4. KK

    Lõunakeskuses on miskine pankrotipood, kus liigub ilusaid tapeete norm hinnaga (ma ei tea, mis on norm tegelikult aga võrreldes peenete poodidega on odavam). Et siis niisama hiliseks vihjeks.

  5. Bauhofis on tõesti jube valik tapeete, ma ka imestasn, kes neid ostab. Tondi K-Rautast ma leidsin paar kuud tagasi isegi mitu tapeeti, mida oleks võinud seina liimida. Aga mul “tore” kogemus kalli tapeediga. Ostsime magamistuppa uue tapeedi ära ja see sai pandud ootele panipaika. Samas ruumis asub ka boiler ning A. suutis ühte riiulit paigldades sellele toetuda, nii et kogu esik ujus alla sadanud boileri tõttu. Me hinnalised tapeedirullid sealhulgas. Nüüd otsustsaime rahaga enam mitte laamendad ja leppisime ca 200 krooniste tapeedirullidega.

    Aga teile edukat tapeetimist :)

  6. betty

    Nii tore, et sa jälle kirjutad. Lambid on küll imekenad. Kui ma magamistoa tapeeti otsisin, siis läksin niisama Laura Ashleysse kiibitsema, aga tänu mingile sooduspakkumisele sain väga norm hinnaga. Meie oma plödikätega igaks juhuks ei hakanud ise tapeetimist proovima, lasime maalermeistril selle töö teha. Aga triipude jutti saamine on nähtavasti kergem, kui lillede “kokku” panemine. Jõudu!

  7. KK

    200 tk või? mis see kallis siis veel on… hmm, ma ei tea ikka moest mitte midagi:P

  8. ts

    Hoopis teisest seinast küsimus: kas õeksed hakkavad käima samas koolis?

  9. ts, tore sust kuulda! jah.
    kk – no skandinaavia tapeedisalongis vist alla neljasaja kr kyll midagi polnud… nii et kakssada on veel isegi ok. meie kuulus kassitapeet oli vist kyll mingi viiskend krooni rull.

  10. ts

    Tore! Kas sisseastumiskatsetest tuleb ka sissekanne? Loeksin suure huviga, kuigi mõned sellekevadise ralli läbi teinud tuttavad lapsevanemad ei taha teemast kriimu ridagi näha ega kuulda…

  11. kle ei tule. meil läks kuidagi rahulikult kogu hullumeelsuse taustal…

Lisa kommentaar

