“Kaupo, kuule, keegi tuli sealt uksest välja! Kuss! Kaupo, kuule, tasa, keegi tuli sealt majast!”

Kell oli kolmveerand neli öösel ning see helesinise hommikumantli, kaitsevärvi kalosside ja tigeda näoga majasokk olin mina ise. Olin umbes kella poole kolmeni lugenud ja siis magama keeranud, aga umbes pool tundi hiljem ärkasin selle peale, et kõrvalkrundil oli ALANUD mingisugune koosviibimine, räägiti, hõiguti, naerdi – ja nii valjult, otsekui olnuks see mu oma akna taga. Iga sõna oli kuulda. Passisin kardina vahelt ja kügelesin pool tundi, et kas olen tige naabrimutt või üritan magada. Aga teades oma nigelat und, kui keegi mind on üles äratanud, siis lõpuks võtsin südame rindu, panin hommikumantli selga ja läksin korda majja lööma. Vaikselt. Intelligentselt. Alustasin sõnadega “Mul on nii piinlik, aga…” ning lõpuks viisin jutu lapsukestele, kes ülakorrusel hirmunult ärgata võivad. Noored olid kenad ja intelligentsed, lubasid kohe tuttu minna ja varsti läksid ka, kuid vaatamata minu korinale tõusid detsibellid korra veel harpüialike kriisete tasemele.

Kuna oli nii valge, olin ahastusega märganud, et kõik hoburästaraisad olid juba üleval ning võtsid meie kirsipuu kallal linnupetet. Nii ma siis vähkresin voodis edasi, muretsedes, kuidas ikka linnunuhtlusele lõppu teha (mäletatavasti on kuulus murelipuu, mis veel küps pole, niivõrd hiiglaslik, et sinna lihtsalt ei saa võrke panna, kui, siis mõne alumise oksa ümber). Vähkresin ja vähkresin, tagatipuks meenus hiljutine Maalehe rubriik “Lugeja küsib”.

Olen pensionär. Tihti magan öösel halvasti ja päeval telerit vaadates jään tukkuma. Kas mul on narkolepsia?

Lugeja Põlvast.

8 kommentaari

Filed under Uncategorized

8 responses to “

  1. :)
    Palun blogi palju-palju tihemini!

  2. p-karu

    Tegid siis natuke Jaan Kaplinskit (vt ka Hundisilma üllatuskülaline jne)?

  3. Aitäh, Krentu, püüan end kokku võtta! Ja p-karu: ma polnud värske jaaniklatšiga absull kursis! Eh, mõned mehed lähevad vanuigi ikka puhta segi, kurb kohe…

  4. p-karu

    Kas oled lugenud härra uudisjuttu (vist) jaanuari Loomingust? Sain nii aru, et ta on raske haigusega võidelnud, ehk siis sellest niisugune erakonnaülene vaade inimkonnale.

  5. Jah, lugesin, see oli üsnagi liigutav ning seletas ehk mõnda asja. Samas: seaduslikust naisukesest hakkas kahju. Peab kõik suurvaimu avalikud pihtimused ära kannatama.

  6. naksitrall

    Oeh, kosutav lugemine :) Ja lugejakiri Põlvast nii südamlik, et seda tuli kõõksudes ka abikaasale tsiteerida :)) Aitäh jah! Tervitades, Ada

Lisa kommentaar

