Filosoofiline küsimus: kas perenaine, kes ühtainust maasikapeenart seitse tundi järjest rohib – ja agaralt, ausõna, mitte luuslanki lüües  -, on väga usin või hoopis väga laisk? Sest usina perenaise maasikapeenar ei saavuta mitte iialgi sellist konditsiooni, mis seitsmetunnist rohimist nõuab …  No ma olen distantsperenaine, mis teha. Siit ka umbrohu võidukäik. Aga usinuse tõestuseks oli käsi eile õhtul nagu puupakk. Ega rohimisele eelnenud elu esimene hekilõikamine kah asja paremaks teinud. Määrisin peale salvi Deep Heat (vanainimesed pidid selle kohta ütlema Teeb Head) ja mässisin käpakese paksu salli sisse. Hambaid pesin vasaku käega. Näovee pudeli keerasin lahti HAMMASTEGA. Nagu näha, olen sõrmed tänaseks siiski käima saanud. Aga üks maasikapeenar on veel, ja selle kallale pääsen heal juhul alles nädalavahetusel  …

Kuulsin kägu ja nägin kassi, kes hüppas nagu jänes. Jäneseid, neid meie hekialuseid elukaid, pole sel aastal veel näinud.

12 kommentaari

Filed under Uncategorized

12 responses to “

  1. AV

    Ütleme, et see on niiöelda loov laiskus: mitte ei viitsi järele jätta! :)

  2. anna

    Aga rohides tuleb ju kätt vahetada! Teenisin põhipapi omal ajal maal peenraid rohides ja iga mingi aja tagant pöörasin end sedasi, et saaks rohida kord parema, kord vasema jäsemega. Ja ma kirjutades pole mõlemakäeline, seega peaks see kõigile jõukohane olema, see mõlema käega umbrohu kitkumine.

    Rohida sooviks küll juba, aga mitte lillepeenart linnakodu akna all (kuigi see hädasti rohimist vajaks). Ja muru tahaks niita!

  3. no eks vasak käsi on kah võrdlemisi kange ja paistes, üritasin mõlemaga. aga välja kukkus nagu alati, mühahaa. parem, vaeseke, hiirekäsi, nagunii põdur viimasel ajal, nüüd andsin talle vägeva vati.

  4. sigane

    aga vanasti rohisid ikka lapsed! ema asi oli ainult karjuda.
    järgmine kord karju siidriklaasi tagant päevitustoolis.

  5. ma jah ei valda veel “Nukitsamehe” diskursust, et kusagilt vommi pealt midagi möriseda, sellal kui Itit-Kustit sigadele haina kitkuvad. tuleb treenida seda kunsti.

  6. soku

    Ja kui selg haigeks jääb, kasuta vanainimeste seas tuntud salvi “tiip reljeef”. Apteekrid teavad paremini nime “deep relief” all.

  7. Muidugi rohisid vanasti lapsed. Mind pandi koguaeg rohima ja äärepealt ma oleks hakanud aeda vihkama. Sellepärast ma pole oma last kunagi aias kamandanud. Töökasvatus puudub ja halvad emotsioonid ka, ma loodan. Ise ikka arvan, et parim kasvatus on eeskuju ja siis muudkui rohin ja niidan.
    Jäneste puurist sita väljaviskamine oli ka lapsena minu töö, aga see oli tore. Jänkudega sai suhelda ja mulle meeldis, et minu abiga said nad puhta pesa. Kuid taimekeelt ma siis veel ei osanud.

  8. anna

    Ega ei pea ju sundima. Mulle maksti näiteks! Esimese suve rahaga ostsin Smilersi kasseti :D Pole mingeid halbu emotsioone ega aiavihkamist, vastupidi, olen kasvanud väga aiandushuviliseks, vanaisa-vanama kõrvalt omandasin skille ja teadmisi.
    Umbrohu sai valada tädi kanadele pähe ja see oli veel nagu lisarõõm kogu asja juures.

  9. AV

    Mu lapsepõlves oli meil maal sageli ka isa ristiema, kes alati, kui rohimiseks läks, kukkus pajatama, kui raske oli elu lastel mõisaajal, kui just ei juhtunud olema jõulud ja suur saks lastele häärberis kommi andnud. Miskipärast lõppesid need õpetlikud lood pärast seda, kui ma kord talle vastu põrutasin, et aga enam ju ei ole mõisaaeg!

  10. Rahaa? Laps oli minu vanaema mõistes ikka tasuta tööjõud, kes ei pidanud niisama raamatut lugema ja logelema. Oma lapsele olen vist küll midagi võilillede pealt maksnud, aga ei mäleta täpselt.
    Vanasti sünnitati ju esiteks sellepärast, et talutöödega ei tule muidu toime ja teiseks, et polnud rasedusvastaseid vahendeid.

  11. anna

    Jajah, no ma´i mõtle seda, mis oli vanasti, vaid et mis ja kuidas saaks praegu :)

  12. KK

    Seoses rohimisega meenuvad mulle ka kohe maasikapeenrad. Imelik, et muu kraam ei läinud kunagi nii rohtu kui nood. Küll see oli vastik töö! Aga kui maasikaid süüa tahtsid, siis tuli rohida. Muud rohisid ema ja vanaema ära aga maasikad olid laste rida. Meil ei makstud, kamandati küll :P

Lisa kommentaar

