– Emme, kas Karlsson on olemas?

– Ei, päriselt ikka ei ole.

– Õnneks.

– Miks õnneks?

– Sest muidu oleks maailmas liiga palju inimesi.

Mii on ilmselt pärinud Tarmo põlise vastumeelsuse Karlssoni suhtes. Mina jälle pole kunagi Viplalat sallinud, ei teagi, miks.

8 kommentaari

Filed under Uncategorized

8 responses to “

  1. anna

    Mulle ka Viplala ei meeldi. Karlsson ka mitte. Üks oli krimpsus vanamees, kes tegi halba perekonnale, kes teda toitis ja kattis. Teine oli liigtüse enesekeskne jobu. Mulle nad sellised tundusid igal juhul.

  2. marit

    A mulle ei meeldi Londiste. Nii elevant ise kui ka raamat ja selle järg on vastumeelsed. Karlsson meeldib.

  3. AV

    Londiste puhul on erakordne, kuidas tsensor sellise pealkirja (“Londiste, õige nimega Vant”) läbi laskis :)

    Gennadi Muravini andmeil olla 1970. aastal Literaturnaja Gazeta avaldanud Valtoni jutu, kus negatiivse peategelase nimi olnud liiga venepärane, ajakiri tahtnud midagi eestipärast, aga Valtonit ei saadud kätte. Muravin pakkunud nimeks Filipp Venelane. Trükitudki umbes 2,3 mln eksemplaris ära. Valtonile olla see nimevahetus hirmsasti meeldinud, kuigi pärast pidi käima keskkomitees vaibal jne.

  4. Tarmo

    Londiste oli lihtsalt lahja, ei jätnud erilist muljet. Sellise klassi staar nagu Karlsson või Viplala ta küll ei olnud (või Naksitrallid või Kunksmoor või kes kõik veel).
    Aga Viplala kaitseks pean küll välja astuma! Ta a) polnud üldsegi mitte vanamees, vaid ruudulise pluusiga noor nohik; b) tegi halba ainult kogemata, kavatses ikka head; c) korraldas väga hoogsaid seiklusi, kuigi tahtmatult.
    Karlsson oli lihtsalt mölakas. Kusjuures kõik teised Lindgreni tegelased mulle meeldisid.

  5. anna

    Pean nõustuma: Karlsson on Lindgrenil ainuke ebaõnnestunud tegelane.
    A see on mulle uudis, et Viplala on noor … Piltidel tundub vana ja … No meenutab ausalt öeldes Valeri Kirssi natuke.

  6. kalake

    Aga minu meelest oli Karlssoni enesekesksus ümbritsejaile, eelkõige siis muidugi Väikevennale, väga õpetlik ning aitas neil selle tolereerimise kaudu pisut paremateks inimesteks saada. Viplala on mulle alati väga kaugeks jäänud.

  7. Karlsson oli jah siga vend, aga killud olid tal päris head. Viplalat ma lapsena kartsin. :P

  8. oi mulle viplala hirmsasti meeldis ja karlsson ka. Siiani meeldivad :D

Lisa kommentaar

