Raamatuvalik käib servast serva ja on seda ergutavam. Lõpetasin Marta Karu naisteka – klišeesid täis jah, aga hea sulega ja päris terava pilguga kohati. OPi saatest sain kiiksu, et pean ostma Andres Langemetsa uue luulekogu, ning üritan seda lähipäevil teha. Paistis kuidagi aus ja valus ja lihtne ja mehelik. Langemetsaga pole mul muud sidet kui pronksiöö järgne päev, mil ma jalgade värisedes oma kohalikus Pelgulinna, st. ikka põhimõtteliselt Kopli Selveris käisin ja nagu halvatud olin ja teda seal nägin ja pilguga püüdsin, et ikkagi nagu oma inimene. Ja see on täiesti hea põhjus, et seda raamatut osta, sest see kõik haagib kuidagi.

(Oh, OP oli sedapuhku üldse kuidagi inspireeriv, arhitektuurinäitus ja need Kadrioru sulnid restaureeritud majad…)

Ja kui olin paar päeva kuulnud, kuidas Tarmo Mihkel Raua raamatu kallal puksub, siis on see rokenroll mind nii üles erutanud, et oioioi. Sellega saab siis täna-homme pihta hakata. Mind vaimustab mõte ropust ja naljakast rokkivast eluloost! Ja mulle nii kangesti meeldib, et mul polnud selle raamatu tulekust aimugi. Et seda ette-taha ei reklaamitud juba kirjutamise ajal. Koolipõlvest on mul Mihkel Rauast peamiselt meeles tema jõledad lääpatallatud sussid, millega ta esimesel korrusel, kus prevaleeriv aroom oli poistepeldikust pärit, ringi loivas. Ja kohatine radikaalne karvasus ja kohatine radikaalne kiilaspäisus. Ja väga ülbe ilme. Ah, saaks juba lugemisaega!

Marta Karu lõpus oli kena mõtteke.

Elus on tähtsaid asju ju vähe. Õnn on see, kui on hommik ja sa saad öelda kolme asja:

Iga ilm on hea. Ma olen terve. See siin on mu kodu.”

P.S. Hamster elab kenasti. Armastab hirmsasti õuna ja juustu, need pistab ta kohe nahka, kui puurivarbade vahelt sisse susata. Teised asjad pistab põske. Tarmo lasi ta ükskord diivani peale jalutama, siis tahtis loom mu õhkõrna öösärki ära süüa. Aga no mis sa siis jätad seda vedelema, eks ole.

11 kommentaari

Filed under Uncategorized

11 responses to “

  1. ma ka, ma ka :D Samad teemad :D Just lugesin Marta Karu naistekat ja plaanin osta OPi mõjul Langemetsa.
    Karu oli jah täitsa tore, eriti kuidas ta viimases kolmadikus selle naiste põhilise probleemi kokku võttis ja läbi valgustas – et ise ka võib inimene olla ja elada, et mitte ainult mees pole see.
    Aga mind häiris ja üldse sageli häirib eesti asja juures, kuda need peategelased ikka kõik nii rikkad kipuvad olema. Et raha on nii palju, et ise ka ei tea eriti kui palju :) See on ikka mingi kiiks.

  2. kroonijuveel

    Mihkel Raud rokib täiega!!! mul raamat läbi, kusjuures tiraaž pidi ka läbimüüdud olema. Tuli silme ette Turisti pidu koolis omal ajal. Jaaa, pärast seda pidu vist bändipidusid meie koolis enam ei peetud… ja veel raamatu-uudiseid, just mõtlesin endamisi, et peaks otsima üles Heino Väli Silver Ükssilma lood ja ennäe, kirjastus Elmatar on välja andnud kogumiku!! eelmisel reedel oli hea päev, Apollost sai koju toodud nii raud kui ükssilm.

  3. Anu

    ma siis võtan Marta Karu järjekorda end, palun laenatagu! :) Ja Rauast jäin ka ilma, nagu täna selgus tõepoolest, et tiraaž läbi müüdud. Oligi arvata.

  4. kodutriibik

    see Marta on mul raamatukogust pärit, aga kui kiire tüdruk oled, siis saame kaubale.

  5. Tarmo

    Tohoh, mis jutt, üleeile ostsin vast selle Mihkelraua ja pood oli tema all lookas. Päev varem, siis, jah, tõesti pold müügil. Mine vaata, kindlasti saad.

  6. kodutriibik

    ütle poe nimi ka :)

  7. kodutriibik

    aga Martat, jah, soovitan pigem laenutada kui osta… erinevalt Mikust.

  8. Anu

    kle ma katsun jah laenutada, selgus, et meil siin kohalik raamatukogubuss ja raamatukogu ka ja mihklist lubati kordustrükki, äkki olid siis kiired poisid?

  9. kodutriibik

    kordustrükk pidi poodi jõudma 5. novembril.

  10. vat ma ostan ka selle raamatu omale. Nii väike lugeja kui ma ka olen, tunnen, et seda ma loeks küll. Minulgi on olnud keskkoolipõlves M Rauaga põgus kokkupuude Noorte Polikliinikus (vot oli selline polikas Kaubamaja taga) ja see ülbus võttis mul suu lahti. Siiamaani on see stseen silme ees. Aga siis ta oli nagu pigem tuntud noortefilmidest.

  11. Trips

    Langemetsa luule on ju vilets, teda on haibitud poliitilistel põhjustel.

Lisa kommentaar

