“Koortriidest püksid”, ma ei või! Huvitav, mitu korda peab Stockmanni kataloog seda väljendit kasutama, enne kui mul lõpuks ikka kops üle maksa viskub ja ma kurja kirja saadan? Olen juba aastaid susisenud, peab auru välja laskma. Jaa, Saagpakk Silvet tõlgib corduroy tõesti koortriideks, aga Saagpakk nimetab ka nahktagi nahikuks ja me ei pea ju seda ometi tegema. (edit: vanamoor kippus nats segast peksma, sorri)

Velvet! Velvet!!!!!!

Voi helvetti.

Ja MUIDUGI on ingliskeelset velvetit lugematul hulgal ka eesti keeles velvetiks tõlgitud. Kõik need luksuslikud velvetdiivanid kuningannade salongides …

No nii, ma kütsin end praegu nii üles, et pea hakkas valutama. Püüan mõelda millelegi meeldivale. Rasvatihane kargab kuldsel kasepuul. Kapis on apelsinimaitselised šokolaadikettakesed. Eile oli massaaž, homme on massaaž. OMM….

16 kommentaari

Filed under Uncategorized

16 responses to “

  1. AV

    Koortriidest püksid oleksid asjakohased näiteks kaitserõivana – koortriie peaks olema see materjal, mis tekitab autorehvides tõmbetugevuse (et täispumbatud rehv ei paisuks).

    Tänan järjekordse Silveti näite eest, panen kõrva taha, kus on sellest sajandivanusest teosest leidunud muidki pärle, nagu basseti tõlkimine taksiks ja teatud sisaliku vesilikuks. Leidmine käib aeglases tempos, sest mul seda oopust ei ole ja ma seda ei kasuta. Tõlkijana ja (eelkõige) toimetajana olen kogenud, et tarbetekstide inglise-eesti tõlge ilma Silvetita on vähem ohtlik kui Silveti abil.

  2. Eesti keelset sõna “trentškot” oled kuulnud? See on siiski minu arvates parim.

  3. Nii kui ma olin Sinu jutu läbi lugenud, tõstsin pilgu telekale, kust tulid kultuuriuudised ja ekraanile oli suurelt kirjutatud “Jaan Koort” :)

  4. Anu

    oi trentškot on tõesti üks nilbemaid … misasju siis, sõnu või otsetõlkeid või… :)
    igasugustest kataloogidest tuleb neid pärleid tavaliselt. hobby halli tekstid on vahel nagu luulekeeles.

  5. kodutriibik

    aitäh, AV, delikaatse parandusvihje eest, muidugi Silvet, mitte Saagpakk.
    trentškotiga olen ma, vanainime, kuidagi harjunud juba, kõik need redingkotid ja trentškotid ja antrekoodid ja bloknoodid … kui aga mõtlema hakata, et see kott on tulnud sõnast “coat”, siis jah, on ebardlik küll.
    kunagi kaubakataloogide algusajal hirnusime end herneks: seal olid sellised pärlid nagu “nooratriibuline jogari” ja “beebide röhitsuspadjakesed”.

  6. AV

    Palun, kuigi ma ei pannud ennist tähelegi, et kirjutasid Saagpakk.

    Mingi kataloogi kohta avaldasin kunagi arvamust, et ma ei teadnudki, et masintõlge eesti keelde on võimalik. Ja parim nali oli see, et selle tõlkida lasknud tõlkeagentuur oli nii vapper, et kirjutas oma nime trükisesse kõigile näha.

  7. Tüdrik

    Mul on probleem isegi sõnaga šõu.

    Näiteks lugesin hiljuti Postimehest sellist lauset:
    “«Ta ei tee ühtki keskklassi šõud, ainult tippšõusid,» kinnitab Jõgger. ”

    Siis kohe tundub, et see Jõgger kohe hääldaski seda täpselt nii: sellise eesti-puu-inglise-keelena.

  8. ts

    Sinna patta kuulub ju veel ka “munataim”.

  9. kodutriibik

    oh, don’t get me started selle munataimega :) aga šõu, nomaitea… mind ei häiri. seda enam, et mind on koolitatud seda eesti keeles juba sõuks kirjutama, mis mind oluliselt rohkem ärritab. aga suudan vapralt nõndagi kirjutada.

  10. kas siia alla kuulub ka mugulpäevalill?

  11. seleta aialollile, mis see olema peaks …

  12. p-karu

    Tuletaksin veel meelde Malle Elvetit ja Kalle Velvetit.

  13. kodutriibik

    Kes neid unustada suudaks? Nägin Mallet muuseas samal päeval Tartus, mil ma Sindki nägin. Dežavüü? Padödöö?
    P.S. Mädu tomateid hoian uue samba jaoks.

  14. Maapirn ehk topinambur!
    Eks võõrapäraseid nimetusi ikka proovitakse huvitavamaks muuta sest äkki saad muidu aru, mis see on!

Lisa kommentaar

