Nüüd, kus mu lemmiksirvimiseks on armsa sõbra käest saadud mitu kilo Rootsi Elle Interiöri, ajavad meie kohalikud sisustuslood mind lausa marru. Iga kord, kui Postimehe Arter tõotab mingit leidlikku ja stiilset korterit, millel on veel mõni eriti kihvt “rosin” – öök, jälestan neid väljendeid! kreemivammus näole! võie! -, vaatab fotodelt vastu lage valge kast hiiglasliku diivani ja maitseka disainilambiga. Lage! Igaaav! No vaadake neid välismaa pesakesi – värvilised, leidlikud, vaimukad, dünaamilised, ja mis peaasi, neil on elu sees. Neis on juba pikalt elatud. Neil on iseloomu. Ei demonstreerita seal värskelt valminud valgeid kaste, kust ainsatki elumärki ei paista. Ka värske Kodukirja avalugu – no täielik pettumus. Jah, tubli noor pere, kena ja puhas elamine, mitte nagu meie peldik siin. Aga igav on … Õnneks pani seksikas-elegantse maakodu lugu silma särama.

Peaks end ehk kingahulluks tunnistama? Eilne saak: 40-kroonised Bally lakk-loodotškad Humanast. No juba firmanime pärast tasus osta … Head avarad kah, saab nagu Pipi mööda tänavaid uisutada ja vanad, varbaid kronksu tõmbama sundinud ja juba lagunema hakanud lakk-loodotškad prükasse visata.

No ja siis need eelmise nädala tibud. Milline iroonia: suvi on läbi, ja siis sa leiad oma selle suve kingad. Aga vananaistesuvi oli tol hetkel hoos ning ma naasin arstilt, kus mu järjekordsed hirmukesed kummutati, ja Nõmme oli nii kuldne ja hurmav ja kõik nii kaunis – ja kae, täiesti ootamatult kingapood! Ja neid suvesid, neid suvesid tuleb ju vast ikka veel. Kuidas nende regede rautamisega oligi … Ja kui inimene on nii edev ja tühine, et ta saab omaenda kingade vahtimisest iga kord täieliku kaifi ja maailm tundub talle nii kaunis – no siis pole need 285 krooni ju asjatult kulutatud.

17 kommentaari

Filed under Uncategorized

17 responses to “

  1. Nende valgete kast-korterite osas on sul täielik õigus! Kohutavalt igavad ja mul on alati tunne, et seal keegi ei ela. Ja kui siis seal ka elatakse, siis ainult väga korralikud inimesed, sest kõik ajakirja don korralikus reas ja kuskil ei vedele ühtegi kohvitassi.

  2. Epu

    Ma olen sinuga täiesti nõus.
    Esiteks, need papud on VAIMUSTAVAD.
    Ja teiseks nende sisustusajakirjade kohta. On ikka kohutav küll, kui saad näha välismaist kraami ja siis pettud rämedalt eestimaises.. Ma mõtlen just poode (ja hindu) ja ajakirju ja muud sellist. Aga noh, lootus on, et äkki meie ka areneme. :P
    Ja teine asi on see ka, et eestlane näeb vist hullu vaeva, kui ajakirjanikud külla tulemas. Sest kui mõni asi ripakil, siis kogu väike Eesti näeb, mis lohakas perenaine ta on.

  3. Eesti sisustusajakirjad on tõesti väga lahjaks jäänud. Tihti ei saa ma üldse aru, miks mõnest kodust on juttu tehtud, sest seina värvida võib ju igaüks ja selle sama diivani ja ekraani tuppa sättida. Aga Rootsi kodud on jälle superlahedad, neist leiab tõesti seda elu. Ja selline tunne on, et kohe tahaks sinna koju minna ja seal olla. Ühesõnaga, isegi Ikea kataloog on sada korda etem kui Eesti sisustusajakirjad :) Mõne erandiga, mis vahel silma rõõmustavad…

  4. Mis imeline kingapood see sihuke oli? Minul pole õnnestunud leida ühtegi, kus ilusaid madalaid kingi müüdaks …

  5. kodutriibik

    Hee, Nõmmel, jaama lähedal. Täpsemalt ei oskagi seletada, ma nii võhik sealkandis…

  6. huviline

    Selle kingapoe nimi on Pereking. Selline natuke omas ajas kinni pood, teist sellist Tallinna linnas ei teagi. Pood on liigentatud mitte kaubamärkide või millegi muu järgi, vaid kinganumbrite järgi ehk et kui su jalanumber on 38, siis lähed otsejoones riiulite “nr 38” juurde ja vaatad, mida sulle pakutakse.

  7. huviline

    ja “liigenTatud” läks nihu….

  8. kodutriibik

    jee, just! täielik vana kooli pood, kolm eakat müüjaprouat.

  9. Anu

    See peaks koguni Jaama tänav olema, kui ma ei eksi :) Raudtee ääres. Seal on kogu minu teadliku elu kingapood olnud.
    Ma just eile mõtlesin, et mida on, vanasti olid Kodukirja kaaned juba omaette vaatamisväärsus, ilusad ja värvilised, nüüd on mingi siuke pruun määramatus, kust silm midagi ei haara. See maakodu oli tõesti kihvt.

  10. kodutriibik

    jah, aga selleski maakodus oli mingi siuke … nats liiga säetud ilu.

  11. eestis jah on võlusõna minimalism. millegipärast kõik arvavad, et minimalistlik kodu, see on ilus ja moodne. minu meelest on iga stiil jama kui ta on stiilipuhas. stiilide segamine – see ongi see õige kunst, kuidas sa need kokku paned. minimalism on neile, kes ise mõelda ei oska. ostad aga kõik minimalitslikud asjad ja ongi kena.

  12. ina

    minimalitslik (mis tuli vist küll kogemata) on hea väljend – väga tabav!

  13. See on OÜ Pereking Raudtee 52 a.
    Väga staazikas ja väga rikkaliku valikuga pood. Minuarust on see pood, muutumatult püsinud terve minu teadliku elu ja seda elu ikka on old ka juba. Lapsena ostis ema mulle sealt kingi, oma lapsele olen ostnud ja endale muidugi kõige rohkem. Nõukaajal oli see pood alati kindlapealeminek. See pood kohe tekitab minus turvatunnet, sest ta oli, on ja jääb

  14. Oi Triibik, kui õigus sul Eesti disainikodude osas on! Ma olen juba väsinud kiunumast, et kuidas see eestlane küll nii tuhm on, et talle no NII isikupäratult meeldib hallis-valges karbis elada. Ja täiesti nõus Marisega. Minu arust on ka just stiilne see kui erinevaid asju oskuslikult miksida ja saad sellise “hurmava segaduse”. Tõesti, seina oskab igaüks värvida ja sinna ühevärvilise diivani ja laiekraaniga teleri ette sättida.

  15. elisabeth

    ma olen kaedusest sinine, kui neid hurmavaid balleriinasid seal sinu pildil vaatan, kahju, et Tartus sellist poodi pole…aga mina olen ammu loobunud kodu- ja sisustusajakirjade vaatamisest, sest neis on peale igavuse ja üksluisuse ka veel üle paari kuu erinevates ajakirjades samad kodud- tore UUDIS küll, eksole. Leidsin hoopis vanaema juurest Kodukirjad aastast 96 ja edasi, vat nendes veel oli juttu kodudest, mitte ühesugustest valgetest karpidest!

  16. väga armsakesed.
    ma pole sela poes vist viimased 20 aastat käinud. nüüd kui eestisse tulen, võtan ette.

  17. Kristi

    aga Pereking on Tartus ka. Riia tänaval, Pauluse kirikust natuke edasi ;)

Lisa kommentaar

