Mul oli kinnisidee, et vabariigi aastapäeva puhul ostan Krossi mälestuste teise köite. Kuna ma nädalavahetusel raamatupoodi ei sattunud, olin hiigelrõõmus, kui Stockmanni R-kioskis Krossi nägin. Ostsin kräuhti ära ning asusin öö hakul, kui käkid voodis ja endal hambad pestud, pidulikult lugema.

Ja oma oi kui suureks pettumuseks avastasin, et olin ostnud endale teise esimese köite. Miks pagana päralt ta siis uudiskirjanduses oli! Tiitellehel veel, et 2008. aasta väljalase. Ogar.

Sama suur pettumus oli siis, kui olime suutnud Tarmoga Miina nutusest haardest välja rabelda, vandudes, et “Darjeeling Limited” kubiseb plahvatustest ja tontidest ja on üleüldse üks igav vanainimeste film. Enne kinu näidati “Once’i” (mida ma lähiajal vaadata kavatsen ja juba nutulapikesi valmis sean) treilerit – ja seal oli enam-vähem kõik näha ju! Liiga palju informatsiooni! Ma ei raatsinud enne isegi kalli Krentu kingitud saundträkki mitu korda kuulata, et mitte filmielamust ära rikkuda. Ja nüüd siis on mul enam-vähem kõik teada.

Kõige krooniks selgus, et jälle kord valitseb me kodus totaalne laatsaret ja sõpru ei saa külla kutsuda. Oh, meil olid suurejoonelised plaanid. Tahtsin ema-isa juurest piduliku serviisi tuua, viinapitsid olid meil juba valmis seatud, et hea sügavkülma panna. Menüüs pidi olema tummine šokolaadikook, millele pidime tuhksuhkru ja šablooni abil ametliku aastapäevalogo meisterdama. Juurde oli plaanitud vaarikakaste ja hea pehme vaniljejäätis. Ja  ette minu väheseid, kui mitte ainus firmakas rosolje pluss kena kodumaine külmlaud marineeritud seenteni välja.

Nojah, pidu peaks ju sinus eneses olema, eks ole. Aga lapsed neid kunsttükke ei söö ja tõbi on kalli disaineri voodisse murdnud.  Ega’s pole muud kui kraamida õhtul välja need natuke jubedad sinimustvalged koogikesed, mis Mirr minult Stocki kondiitriosakonnas välja nuias.

Aga muidugi tuleb tunnistada, et esimene reaktsioon peo ärajäämist mõistes oli: ei peagi koristama! Oma lootusetut logardlust häbenedes kraamisin köögis siiski ära kraanikausialuse kapi. Ja mõtlen, et üks õige eestlane võiks nii tähtsat päeva tähistada siiski puhtas kodus. Täna siis selgub, olen ma õige eestlane või ei.

Jah, nii palju haigusi kui sel sügistalvel pole minu silm meie peres enne näinud. Ise olen kah kogu aeg täielik borderline-keiss.  Aga täna, täna peaks ikka helgemaid mõtteid mõtlema ja helgemat nägu olema. Sest nii tähtis ja kallis päev on ju. Eesti vabariigu sünnipäev, nagu Miina ütleb.

Ilusat vabariigi aastapäeva!

P.S. Teine kinnisidee: tuua Jõhvist Tarmo ema juurest toos eestiaegseid tikke (neid pidada tal seal õige mitu toosi olema) ning süüdata iga aasta 24. veebruaril küünal just sellest toosist.

6 kommentaari

Filed under Uncategorized

6 responses to “

  1. Anu

    minu vabandus on see, et mul pole (jälle) kööki ega pliiti ega kraanikaussi ja ei taha koristada, sest sel pole mõtet. ohh, aga ma olen niisama ilus oma tilkuva nina ja seeriaaevastuste kiuste :D
    elagu eesti!!!

  2. huvitav, aga kui meil jäävad külalised tulemata, siis on minulgi esimene reaktsioon, jess! ei pea koristama :D see on ikka täitsa ajuvaba, inimene peaks ju ikka iseenda jaoks koristama… aga näiteks oma sünnipäevaks tegin ma küll kodu korda, kuigi külalised olid restorani kutsutud. vot tekkis selline moraalne vajadus. aga täna olime niikuinii Krista juures tordivõistlusel ja kodu oli nagu oli.
    ps. ma nägin stockis ka neid sini-must-valgeid koogikesi ja itsitasin omaette :) on ikka jabur idee aga näe, teatud sihtrühmale läheb peale :)

  3. Ma võin selle esimese osa su käest ära osta, mul seda polegi.

  4. kai

    ma veel lisaks, et kui ma koristan siis A küsib mu käest tavaliselt, et kas keegi tuleb meile külla või…

  5. just-just, mulle ka Mirr kunagi ütles, kui ma teda koristama utsitasin: “Aga me ju koristame ainult siis, kui külalised tulevad.”

Lisa kommentaar

