Tahate idiooti näha? Hiljuti avastasime oma majapidamisest senitundmatult jäleda haisu, mis välisuksest sisse astumisel ninna pahvatas. Allikat ei leidnud. See jäänukski meie korteri järjekorras juba teiseks haisumüsteeriumiks (esimene kord oli magamistoas ning hais kadus mitme kuu järel ootamatult. Tarmo kahtlustab, et mõni mädanenud pisinäriline – õnneks mitte selline kolmemeetrine kolakas, kes hiljaaegu Uruguayst leiti – mumifitseerus viimaks), kui mitte taiplik noor detektiiv Kalle-Tarmo poleks lebrunni allikana identifitseerinud meie hiiglasliku lillepoti.

Ja otsad viisid minuni. Õigemini ma taipasin oma kohutavat fopaad ja tunnistasin üles. Kadakaroheline nagu ma olen, olin kuulnud, et kartulikeeduvesi on hea looduslik väetis toalilledele. No mõtlesin siis mina – või lausa olin kuskilt kuulnudki, aga uue info valguses, vaevalt küll -, et tervisliku brokoli-lillkapsa-porgandi-kartuli püreesupi keeduvesi sobib sama hästi väetiseks, kui mitte pareminigi.
Mis oli, nagu selgus, räme viga. Ootame nüüd põnevusega, millal hais hajub. Lillekest ümber istutada ei saa. Kastsime uuesti, läks nagu lahedamaks.
Selline väike õppetund siis mulle.

8 kommentaari

Filed under Uncategorized

8 responses to “

  1. kalaraiped pidid ka taimedele head tegema :)
    aga ausalt öeldes, ma poleks ka selle peale tulnud, et need keeduveed haisema võivad minna. ja brokoli-lillkapsa roisuhais on ikka räme-räige….

  2. sa oled ikka PRICELESS! (kui nüüd niimoodi ilusas eesti keeles öelda, eksole.)

  3. Lupetta

    Aga pärnakad panid sügisel kõvasti rotimürki majja ja üks rott otsustas elutoa põranda alla ära kärvata. Kaks kuud ei saanud ühte poolt majast kasutada. Nii jube hais olnud.

  4. katariinakene

    Como agua para…lillkapsas. Mul oli kursaõde ülikoolis, kes teatas kaunis nipsakalt, et kogu eesti kirjandusest õhkub kapsa haisu. See oli muidugi ka kaugel sotsialistliku realismi ajajärgul. Nüüd on ilmselt aroomipark märksa mitmekülgsem.

  5. Ole õnnelik, et sul ainult kapsa järgi haises. Minuni näiteks jõudsid kuuldused, et lilledele pidavat hästi mõjuma liha sulatamisest tekkinud verine vesi. Ma ei teagi täpselt, kui kaua ma surnud rotti kahtlustasin, enne, kui minu kodune detektiiv haisu hoopis lillepottidest avastas.

  6. kodutriibik

    Mu ema töötas haiglas laborandina ja ta katsetas kunagi rõdulillede väetamist inimverega. Selle peale oleks paslik kuulata muidugi “Laulu verelilledest” …

  7. Ai kui valus! Kui meie kvaliteedijuht seda kuuleks. No siis pold HIV viirust ja C-hepatiit oli ka vähelevinud.
    Muide aga kevadel pange kindlasti iga tomatitaime alla umbes 2 roiskunud räime. Hais kaob kohe kui muld on peal, aga vat sihukesed tomatid kasvavad, et vars on käsivarre jämedune.
    Nii teeb mu ema.

  8. Tarmo

    Niimoodi kasvatatakse räime tomatis :)

Lisa kommentaar

