Ropp eit vol. 1000 

Pereisa õpib inglise keele struktuuri eksamiks ja esitab enda meelest kavala küsimuse: “Kas tead, mis vahe on transitive verbil ja intransitive verbil?”

“Jaa …” lausun mõtlikult. “Üks vist … vajab midagi ja teine ei vaja.”

Pereisa on totally impressed. (No ei pruugiks ju nii väga, lõppude lõpuks olen ma diplomeeritud inglise filoloog.)

Arutan edasi: “Nujaa, aga mida ta vajab … No seda. No ütleme, et üks on nagu “onama” ja teine on “kedagi keppima”. Aga kumb see nüüd kumb on …”

8 kommentaari

Filed under Uncategorized

8 responses to “

  1. “Onama” on intransitiivne ja “kedagi keppima” on transitiivne, ütleb Neeme. Tema teab neid asju.

  2. haha. kas ma ütlesn siin natuke aega tagasi, et su laps on geenius? unustatud. SINA oled geenius.

    ossamumeie, kui sinust inglise keele õpetaja peaks saama. selliste näidetega. :P

  3. eeh, Kessu, keegi pole mulle nii ilusti öelnud. aga tegelikult olen ma lihtsalt roppar.

  4. Anu

    mu mees õpetas kord ühele peretuttavast neiule keemiat sellisel meetodil, et mingite ioonide vms tõmbumist ja tõukumist selgitas vähe ropumate võrdlustega (no et kas tahab keppida või üldse ei taha) ja oh imet, keemia neiul kohe selgeks sai :)

  5. Njaa, peab punastades mainima, et sel filoloogil siin on kõik ülikoolitarkus peast lennanud …

  6. ja lupetta, vaata kui tore sõna see “keppima” on – ta võib intransitiivne ju ka olla!

  7. Hehe… inglise keele struktuur tuleb väga tuttav ette. ma tegin hoopis uurimistöö, kuigi eksam oleks lihtsam olnud… kui me räägime muidugi samast õppejõust jne…

  8. kuutroll

    On jah. Aga kui me räägime siin intranitiivsest keppimisest ja transitiivsest, siis tekib kohe sõnasemantiline küsimus — kas tegemist on erinevate tähendustega?

Lisa kommentaar

